Ademhaling verlengen

ademhalingtellen

Als je aan je bureaustoel zit te werken en je ademt twaalf keer per minuut dan klopt er iets niet. Je hartslag zal dan ook hoog zijn. Je ademt alsof je aan het rennen bent. Achter je bureau rustig aan het werk zijnde, zou je ongeveer zes keer per minuut moeten ademen.

Door het verlagen van het ademhalingsritme en het langer maken van de uitademing kan de adem weer gecorrigeerd worden. Je gaat je dan ook rustiger voelen. Oefen een paar minuten per dag.

Probeer de adem naar je buik te brengen. Bij de inademing zet de buik uit en bij de uitademing zakt ze naar binnen. De buik is het deel onder de navel. Let wel: bij deze oefening moet het oefenen als geriefelijk ervaren worden. Wanneer dat niet zo is, werkt de oefening averechts. Zie voor meer informatie:

http://www.mindfulmommy.nl/goede-ademhaling.html

 

Over Philip van der Linde

Philip van der Linde leidt de meditaties. Hij is geboren op 9 oktober 1954. Hij heeft vele jaren Hatha yoga-, yoga therapie- en meditatielessen gegeven en vervult een functie bij Rijkswaterstaat.
Dit bericht is geplaatst in Blog, Mindfulness meditatie, Stress. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *