Mindful yoga

Dat in ons drukke bestaan lichaam en geest aandacht verdienen, weten we allemaal. Vaak doen we óf het één, zoals power yoga, tennis, voetbal etc.,  óf het ander, zoals mindfulness meditatie, schaken, puzzelen etc.

In de lessen Yoga met Aandacht verbinden we yoga met mindfulness meditatie oefeningen. Dit laatste geeft ons de mogelijkheid onze aandacht te richten, te focussen op één ding. Dat maakt dat alle andere gedachten op een zijspoor komen m.a.w het piekeren over je werk of andere zaken krijgt geen aandacht meer. De aandacht wordt volledig gericht op de beweging. Daardoor treedt ontspanning op.

De oefeningen worden langzaam en met name in stilte uitgevoerd en de aandacht wordt volledig gericht op die oefening, dus eigenlijk op uzelf, gestuurd door de yoga/meditatieleraar. Soms worden de oefeningen afgewisseld met de bodyscan (een ontspanningsoefening van top tot teen) of met een geleide fantasie, waarbij steeds het ontspannen en het richten van de aandacht centraal staan. Alle spieren worden aangedaan zodat u na een uur uw lichaam als soepel en rustig ervaart. Voor de geest: uitersten worden niet meer als uitersten beleefd, kleine en op den duur grote gevechten worden in betere proportie ervaren. Kortom er ontstaat een gevoel van rust en vrede.

U hebt hiermee de dag en alles wat er gebeurde achter u gelaten en bent goed voorbereid om de slaap te vatten.

De lessen zijn ook geschikt voor ouderen.

U kunt zich aanmelden bij Philip van der Linde

0615662724    of  via email Tuin.Linde@gmail.com en het contactformulier