Positieve Psychologie en Mindfulness

Op dit moment zijn er geen cursussen Positieve Psychologie gepland.

 Positieve Psychologie en Mindfulness

Geef je op per mail: Medin@chello.nl of bel 06 15 66 27 24, prijs € 150,=.

Formulier klik hier

 

Voor wie

Voor mensen die willen leren positiever tegen  het leven en hun eigen kwaliteiten aan te kijken en meer in hun kracht willen komen.

Het gaat er om de focus te verleggen van klachten naar krachten. Aandacht geven aan wat goed gaat en die vaardigheden te vergroten en effectiever leren in te zetten.  Aan de slag kunnen met goede en leuke dingen die ook werken, i.p.v. vast zitten in probleem denken.

Wat

We mediteren op positieve belevingen volgens de mindfulness methodiek,  we oefenen  met elkaar,  er wordt een theoretische onderbouwing gegeven m.b.t. mindfulness en de positieve psychologie en er zijn oefeningen voor thuis.

Je leert een mededogende houding te ontwikkelen t.o.v. je innerlijke belevingen, waardoor ruimte en rust ontstaat en je vernieuwende ervaringen en kijk op jezelf kunt begroeten.

Je hoeft geen voorkennis te hebben.

Positieve psychologie                                                   

De positieve psychologie is een snel groeiende stroming in de psychologie. Martin Seligman bracht het op gang in het jaar 2000. Het begon met een opmerking van zijn dochtertje Nikki. Het meisje maakte hem op 5-jarige leeftijd duidelijk dat je kunt kiezen in het leven om positief te zijn.

Daaruit vloeide een stroom van artikelen en onderzoeken voort en zo kwam het dat de positieve psychologie op de kaart werd gezet.

Mindfulness

Mindfulness is een vorm van aandacht geven op een speciale manier. De speciale manier is de accepterende houding die je inneemt t.o.v. je belevingen. Onder belevingen wordt verstaan alle zintuigelijke ervaringen en de gedachten. Vooral door deze niet oordelende houding ontstaat er afstand en ruimte. Angsten, pijn en ander levensleed worden als minder heftig ervaren.

Wat kunt je verwachten

  1. Je leert de basis van mindfulness meditatie. Mindfulness meditatie verandert blijvend de hersenstructuren. De weerbaarheid neemt toe. Je wordt blijer en veerkrachtiger.
  2. Je leert met yogaoefeningen de fysieke toepassing van aandacht.
  3. Je leert hoe je je stemming kunt verbeteren dmv. het praktiseren van dankbaarheid.
  4. Je leert de theorie van Barbara Fredrickson, de Broaden en Build theorie en het toepassen ervan.
  5. Je leert in je kracht te komen.
  6. Je leert complimenten geven en ontvangen.

Locatie:
Centrum de Roos
P.C. Hooftstraat 183
1071 BW Amsterdam
Link met plattegrond klik hier.

 

 

4 reacties op Positieve Psychologie en Mindfulness

  1. Pingback: Mindfulness Meditatie Innerlijke rust

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *