Wat kursisten zeggen

  •  Tijdens een van de meditaties die je gaf over de boom, werd ik hier emotioneel van. Misschien kun je je nog herinneren
    dat ik even weg liep en we naderhand hierover hebben gesproken.
    In het kort heb ik verteld wat daarin mij zo raakte, en in een volgende meditatie heb ik de boom en de tuin van Fontana
    bewust gezien en gevoeld. Met open ogen dus de meditatie gedaan.
    Toen voelde het al beter en kon ik ook naar de boom kijken, in plaats ervan weg te lopen.
    Wat ik je toch even wil vertellen, dat gisteren, bij mijn nieuwe huisje opnieuw een boom werd verwijderd.
    Hij was te groot en de buren hadden er “last” van. Jammer, zij beseffen niet dat dus ook bijv. bepaalde vogels, en
    zoals een eksterfamilie niet terugkomen. Helaas.
    Maar de clou van dit (lange) verhaal is dat ik nu ANDERS naar dit soort dingen kijk.
    Wel VOEL ik de pijn in mijn hart, maar kan de beleving hiervan plaatsen.
    Het is het oude zeer wat dan naar boven komt en kan het verwerken naar het NU.
    Hiermee bedoel ik te zeggen dat de workshop die je hebt gegeven mij veel inzichten heeft gegeven en
    de rust in mijn hoofd begint terug te komen, en ik zit regelmatig op mijn mat te mediteren.
    Dus Mindfulness is een mooie vorm van therapie en hoop dat deze in de psychiatrische ziekenhuizen meer zal worden toegepast.
    Minder medicatie dus en gelukkiger mensen.
  • Via deze mail wil ik jullie nogmaals bedankt voor het bijzondere weekend .. Ik kijk er met een vol hart op terug en heb ’t als erg dierbaar ervaren..
    Bedankt dat jullie dit zo mogelijk hebben gemaakt en ik hoop dat jullie er nog lang mee doorgaan en nog vele mensen zo’n bijzonder weekend mogen schenken!
  • Over de syllabus: Veel informatie. Je hebt het zo helder verwoord erg mooi. Saskia
  • Ik wilde je nog laten weten dat ik de lessen erg aangenaam en nuttig heb gevonden. Veel dank daarvoor!  Ton
  • In deze lessen heb ik de meditatietechniek van mindfulness geleerd en begrepen. Ook heb ik geleerd wat je níet moet doen. Bijvoorbeeld het nastreven van doelen. Het gaat om ‘zijn’ in het hier en nu. Dat is me goed bevallen. Ook de gesprekken in de groep heb ik als zeer waardevol ervaren.  Marco
  • Eindelijk heb ik een goede meditatie houding gevonden. Ik kan nu het zitten volhouden. Het feit dat je er geen probleem van maakt dat je gedachten hebt, aanvaarden dus. De docent heeft mij geleerd hoe je daarmee om kunt gaan. De onrust in mijn hoofd is beduidend afgenomen.  Gerry
  • De theorie kende ik al. Nu heb ik het ook ervaren. Bijzonder!  Maaike
  • De open sfeer en de mogelijkheid om vragen te stellen heb ik als zeer prettig ervaren. Niet gedwongen en vrij om te zeggen wat je wilt. Ik kan het nu goed gebruiken in mijn dagelijks leven.  Ina
  • Na een werkdag afdraaien in de meditatieles is heerlijk. Ik slaap daarna heel goed.. Thuis oefenen schiet er gewoon bij in en op deze manier onderhoud ik het. Na drie dagen zou ik eigenlijk weer willen.  Henk
  • Mindfulness meditatie werkt. Ik heb veel minder gedachten.  Maarten.
  • Ik vind de no-nonsense stijl erg prettig. Geen zweverigheid. Down to earth.  Petra.
  • Er wordt niets opgedrongen. Je mag zijn wie je bent. Het is veilig. De geleide fantasie meditaties hebben emoties losgemaakt. Dat luchtte op.  Barbara

Philip van der Linde, tel. nr. 06-15 66 27 24, e-mailTuin.Linde@gmail.com